Ścieżka powrotu

Start Aktualności Niezapomniana wycieczka

Fotogaleria

Niezapomniana wycieczka

altW dniach 17-20.05 2016r. uczniowie klasy Vc, Vd i VId wraz z wychowawczyniami: panią Beatą Zdancewicz, panią Marzenną Iwanowską i panią Katarzyną Bołtrukanis wybrali się na wycieczkę.

Po całonocnej jeździe autokarem zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wrocławia, jednego z najstarszych miast w Polsce. Najpierw zobaczyliśmy Panoramę Racławicką. Obraz przedstawiający bitwę pod Racławicami wywarł na nas ogromne wrażenie. Następnie zwiedziliśmy najstarszą, zabytkową część miasta -  Ostrów Tumski. Podziwialiśmy piękne zabytki, spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami oraz zachwycaliśmy się niezwykłymi roślinami w Ogrodzie Botanicznym. Następnym punktem naszej wycieczki była wieś Wambierzyce, w której odwiedziliśmy piękną, barokową bazylikę – cel podróży wielu pielgrzymów.

alt

Drugiego dnia wyruszyliśmy w Góry Stołowe. Najpierw zdobyliśmy najwyższy ich szczyt - Szczeliniec Wielki, na który wiedzie kręty szlak składający się z 665 kamiennych schodów. Było ciężko, ale nasz wysiłek opłacał się, ponieważ dotarliśmy na wspaniały punkt widokowy, skąd można było zobaczyć całą Ziemię Kłodzką. Widoki były niesamowite!

Potem dotarliśmy do Błędnych Skał, gdzie szlak wiedzie wśród labiryntu szczelin i zaułków, niekiedy bardzo wąskich. Przeciskanie się przez nie sprawiło wszystkim wielką frajdę. Kolejne miejsce, które nas bardzo poruszyło, to Kaplica Czaszek w Czermnej. To niewielka barokowa kapliczka,  której ściany i sklepienie pokrywa ok. 3 tys. ciasno ułożonych czaszek i kości ludzkich, ofiar wojen i epidemii.

Trzeciego dnia wybraliśmy się do Czech i tam zwiedziliśmy Adrspach – Skalne Miasto. Pan przewodnik ciekawie opowiadał nam o wysokich blokach piaskowych, które mają swoje nazwy, wędrowaliśmy ścieżkami biegnącymi wśród skał, wspinaliśmy się na wzniesienia, skąd roztaczały się przepiękne widoki. Mieliśmy też okazję popływać łodzią po niewielkim jeziorku i podziwiać zachwycający krajobraz.

Nasza wycieczka szybko dobiegła końca. Ale czas spędzony w gronie rówieśników, w tak pięknych miejscach naszego kraju, na długo pozostanie w naszej pamięci.