Ścieżka powrotu

Fotogaleria

Wycieczka klasy Vd i VI c

altalt

W dniach 27 – 28 maja klasy Vd i VI c wraz z wychowawczyniami były na wycieczce w Toruniu i Malborku. Pierwszego dnia pod opieką przewodnika zwiedzaliśmy miasto, w którym urodził się wybitny astronom Mikołaj Kopernik. Zobaczyliśmy Rynek Starego Miasta z Ratuszem i pomnikiem wielkiego astronoma, średniowieczne mury obronne ze słynną Krzywą Wieżą oraz kościoły – św. Janów, Najświętszej Marii Panny oraz św. Jakuba.

Odwiedziliśmy również Planetarium, gdzie oglądaliśmy wystawę interaktywną Geodium. Jest ona poświęcona Ziemi jako planecie. Jej centralnym elementem jest obracający się i odpowiednio oświetlony model kuli ziemskiej. Dzięki grze świateł w łatwy sposób można przekonać się, dlaczego mamy cztery pory roku, a po dniu następuje noc. Wokół globusa znajdują się interaktywne urządzenia, dzięki ktorym można samodzielnie eksperymentować, włączając odpowiednie przyciski. Na wystawie są też  stanowiska z kolekcją skał i minerałów. Mogliśmy zaobserwować wybuchający wulkan, trzęsienie Ziemi, cyklon, tworzenie wydm, monumentalny lodowiec z zorzami polarnymi i wiele innych ciekawych zjawisk.

Byliśmy również w domu, w którym urodził się Mikołaj Kopernik, gdzie obecnie znajduje się muzeum prezentujące sylwetkę wielkiego astronoma i jego dokonania. Jest to miejsce łączące najnowsze technologie multimedialne z historią zabytkowego, średniowiecznego domu. Pobyt w Toruniu zakończyliśmy wizytą w Muzeum Żywego Piernika, gdzie zapoznaliśmy się z dziejami toruńskiego rzemiosła piernikarskiego oraz wzięliśmy aktywny udział w wypieku pierników.

Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się do Malborka, gdzie zwiedzaliśmy gotycki Zamek Krzyżacki – jeden z największych średniowiecznych zamków rycerskich w Europie. W muzeum zamkowym oglądaliśmy wystawy stałe i czasowe, m.in. bogate zbiory bursztynu, militariów czy rzeźby gotyckiej.

To była niesamowita i pełna wrażeń wycieczka!